Thursday, October 2, 2014

PENGAKHIRAN .PENAMATAN CERITA.MAAF JUGA DIPINTA.

Assalamualaikum.

First of all,nak mintak maaf kat sesape yg rasa telibat.saya bukan Malaikat..cuma Manusia biasa..ini pon adalah entry penutup untuk kepada case ini. Selepas huraian ini jika anda masih tersinggung saya minta maaf.ok lets begin.

Macam mana nk mula??some of you ask me to stop aibkan..walaupun tak ade serangan balas dari pihak disana.tapi kesakitan itu mmg pedih..aku pon manusia fragile jugak..kenapa aku boleh buat tindakan sebegitu?? ok lah..sepanjang trip tersebut aku bersabar dengan kerenah dia.dari sebelum pergi lagi.aku cuba fikir sepositif mungkin .mungkin sebab dia x pernah travel jauh.Sebelum tu pada sapa yg kenal aku.aku ni bukan jenis kuat sabar .tp dalam kes ni aku rasa responsible sebab semua tak pernah pergi lagi..tp nampak la efford yg 2 org ni.discover tempat mane nk pg.berapa stesen..benda tu semua senang nk handle kalo takde kes besa.ok kenapa aku meroyan? masa sebelum pergi ,time tu nk beli tiket.dah bg tau date semua so yg 2 orng lagi ni ok je tp dia tak konfem sebab date tu dia ada agenda lain.so aku proceed beli tiket ngan book guesthouse untuk 3 org.bila dah setlle tetiba dia tanya kenapa tak belikan tiket untuk dia?sebab dia tak konfem.kalo ko nk g travel ngan orang kau kena bg kate putus .jangan lah cak celuk a a..lpas tu aku bgtau la yg dia x konfem.so dia proceed beli tiket sendirik tarik dan masa flight sama.so settle bab tu.ok??clear??

ok next pasal guesthouse.macam yg aku cerita guesthouse tu aku booking untuk 3 org so so dah dpt diskaun sume supposedly kena tambah lagi sikit..but then bila tambah lagi sorg diskaun dia x bagi so kena tambah lagi 200 dari amaun yg awal.kenapa xde diskaun.bilik tu 1 bilik konsep dorm.kalo aku 3 org maknanya 1 katil tu akan dia bg org lain.on that time dah ade org so aku kena arrange untuk 1 orang lagi .in order nk fulfil aku nye request derang keluakan lah yg sorang ni masukkan si dia ni..so diskaun xde kitorg baya rate biasa.paham eh??bukan dia je rugi..kitorang yg lain turut sama rugi.

Lepas tu buat pulak perangai bukan2 dalam dorm..bilik bebau..mlam2 kibas tilam mcam xde org bawah.kalo nk kibas sangat masa bgn tido tu kemas la katil nk kibas ke ketuk ke sukahati la.kau je nk selesa ??yg lain??kena tido ngan debu2 kau??

Lagi??hari2 bejalan sejam 2 lpas tu buat muka nk balik rumah..semua org enjoy trip kau??buat muka sakit..ingat kitorg selesa ke??kau nafikan tp riak muka kau tak bgtahu cm tu.lpas tu bejalan pakai kasut tak selesa lpas tu sakit kaki.memang kau x susahkan tapi ??yg hadap muka ko kitorang..kita nk sama2 selesa..nk kata aku x pedulikan ape yg derang tanya semua aku jawab.tak tahu lah aku ter miss kat mana..

Aku puas dok pikir positif sebabkan dia lemah lembut.karekter dia sopan .sebab tu aku cuba adapt ngan dia tapi pemikiran aku cm tu x lama aku dpt tau dia ckp belakang.semua tu jadi punah ranah.rasa responsible kat dia mula di batas keraguan.setelah aku besaba cm tu dia buat.??sapa tak sakit hati.??kalo korg kata aku aibkan dia..dia tak aibkan aku??same je kan tp berbeza cara penyampaian..kau ckp kau bgtahu kat org yg kau pecaya??tapi??alang2 kau da buat cmtu aku decide untuk balas walaupun kau x serangbalas aku.aku pon manusia wei..puas aku besaba lastly cm tu je??suruh aku berhenti aibkan tapi permulaannya siapa??kalau kau dtg cara baik bedepan benda ni jdi??oh ye..sebab aku semua org boleh tahu kan?kau ckp kau tak halalkan perbuatan aku.habis tu aku boleh ke nk halal kan penggunaan nama aku dalam conversation korg??bezanya kau sorok aku publish??tak tahu lah..

Kau tak rasa kat tempat aku kau boleh la simply cakap..padahal dah bgtau benda tu berulang kali tak boleh bawak kau bawak..mmg pada mulanya benda ni simple tp bila korg sakit hati korg nk diam??..nk defend sebab si dia tak serang balik??kalo kau rasa kau adil patut kau denga sebelah cerita aje??

Aku harap ape yg aku hurai ni sedikit sebanyak buka mata pihak sana.aku x ckp aku bagus sebab aku pon manusia.so aku se humble humblenya mintak maaf dan tutup kes ni..aku pon maafkan korg ..sekali  kepada yg ckp tanpa tahu cerita dan keadaan..aku harap korg maafkan kesilapan aku dari hujung rambut smpai hujung kaki

Wallahualam
Wassalam

No comments:

Post a Comment